Argentina Español
Brazil Português
Chile Español
Colombia Español
Costa Rica Español
Guatemala Español
LATIN AMÉRICA Español
México Español
Panama Español
Perú Español
United States English
Venezuela Español
Australia English
China 中文
India English
Indonesia Indonesian
Japan 日本語
Korea 한국어
New Zealand English
Pakistan English
Philippines English
Taiwan 中文
Vietnam Tiếng Việt
Albania English
Balkans English
Belgium Français | Nederlands
Bosnia & Herzegovina English
Bulgaria български
Czech Republic český
Denmark Dansk
Finland Suomen Kieli
France Français
Germany Deutsch
Greece ελληνικά
Hungary Magyar
Ireland English
Italy Italiano
Moldova Limba Română
Montenegro English
Netherlands Nederlands
Norway Norsk
Poland język polski
Romania Limba Română
Russia русский язык
Serbia српски
Spain Español
Sweden Svenska
The Former Yugoslav Republic of Macedonia English
Turkey Türkçe
Ukraine украї́нська мо́ва
United Kingdom English
Розвиток Tide почався в 1930-х роках, коли він ще був загадковим «Продуктом Х». Інноваціїї впроваджуються і сьогодні, коли Tide став революційним продуктом для прання.
Історія Tide починається у 1930-х роках, коли група науковців P&G таємно працювала над загадковим засобом для чищення, який, на їхню думку, мав великий потенціал як надпотужний синтетичний миючий засіб. За зачиненими дверима він був відомий як «Продукт X».
Але через 200 000 годин повільних і кропітких тестів, спрямованих на отримання потрібної формули, вчені так і не змогли змусити його працювати. Одного за одним, всіх науковців призначили на інші проекти з наказом припинити дослідження надпотужного миючого засобу.
Один з них відмовився припиняти роботу над «Продуктом Х».
Дивіться решту історії у цьому відео про виникнення бренду Tide і історію інновацій.
We continue to evaluate and pilot opportunities in both developed and developing regions.
For example, our GARP team, with the cooperation of government stakeholders, conducted a comprehensive study in the Philippines to understand the tonnage and composition of the waste stream, including the percentage that is biodegradable, recyclable and residual.
The results led to the design of an integrated, profitable and replicable waste management business model—all from materials that would otherwise be thrown away.
We also are partnering with the Asian Development Bank with the goal of piloting this business model in Antipolo, Philippines; the project has been offered to another company that will own and operate the facility.
Waste from P&G Charmin plant in Mexico is now used to make roof tiles for the local community.